Továbbképzés záródolgozata
2010.04.01. 09:38
ZÁRÓDOLGOZAT
Négyesiné Gál Mónika
Kunhegyesi Református Általános Iskola
5340 Kunhegyes, Kossuth u.64.
Tantárgy: Matematika
Az óra anyaga:” Mit hoz az új év?” című szöveg matematikai részének feldolgozása. (1- 4 óra)
Témakör: Ünnepek. Számelmélet.
Az eddig tanult ismeretek alkalmazása: -Páratlan, páros számok
-XXI. Század-századok
-Oszthatóság
-Egész számok
-12 hónap, mértékváltás
-Nem prím, prím számok
-Római számok
-Arányosság
-Szökőév stb.
Felhasznált irodalom: Csahóczki: Matematika tankönyv I.-II. rész, 6. osztály
Széplaki Erzsébet: Szövegértést fejlesztő gyakorlalok, 6.osztály, Apácai kiadó
Javasolt eszközök: Széplaki Erzsébet: Szövegértést fejlesztő gyakorlalok, 6.osztályos könyvből a szöveg másolata,
füzet, feladatlapok, íróeszközök, időszalag, csomagolópapír
Tanári tevékenység
|
Tanulói tevékenység
|
Fejlesztendő jártasságok, készségek, képességek
|
Fejlesztendő kompetenciák
|
Munkamódszerek
|
A szöveg kiosztása a tanulóknak.
A szöveg ismerős, hiszen magyar órákon találkoztak már ezzel.
|
A szöveg elolvasása.
|
Beszédfejl., olvasás,
|
Anyanyelvi kommunikáció
|
A feladatok leírása a tanári tevékenységben található.
Egyéni munka
|
Húzzanak alá a szövegben mindent, ami a matematika tantárgyhoz köthető.
|
A szöveg olvasása, aláhúzások.
|
Koncentráció, figyelem, olvasás,
|
Anyanyelvi kommunikáció, matematikai,
hatékony önálló tanulás
|
Frontális munka, egyéni
|
Egy pókháló ábrán
ábrázoljuk az, amit az idei /2009/ évről tudunk.
Az ábra elkészítése után minden részt alaposan megbeszélünk.
Igényes munka.
|
-Páratlan szám
-XXI. század
-Osztható 7-tel
-Egész szám
-12 hónap
-Nem prím
-4 jegyű
-Páratlan
- Római számok
-Nem szökőév stb.
|
Matematikai-logikai,
kreatív, analitikus, kognitív, gondolkodási kép, Lényegkiemelés,
rendszerező kép.
|
Matematikai, Kezdeményezőképesség
és vállalkozói kompetencia,
esztétikai
|
Frontális munka
A gyerekek rajzolják be a táblánál.
|
Mit tudunk a páratlan számokról?
A nulla milyen?
|
A nulla páros szám.
|
Analitikus, kognitív,
|
Matematikai,
|
Frontális munka
|
Prím, nem prím, oszthatóság.
A szökőév fogalma.
Tk. 67/4. feladat
|
Sorolnak fel prím és nem prímszámokat.
|
Analitikus, kognitív,
|
Matematikai,
Szociális és állampolgári kompetencia
anyanyelvi
|
Frontális
|
|
|
|
|
|
Tanári tevékenység
|
Tanulói tevékenység
|
Fejlesztendő jártasságok, készségek, képességek
|
Fejlesztendő kompetenciák
|
Munkamódszerek
|
Római számok
Milyen római számokat találunk a lapon?
Az idei évet is írjuk már fel, majd a születési dátumokat is.
|
XIII. Gergely pápa
2009=MMIX
|
gondolkodási kép, rendszerező kép.
|
Matematikai,
|
Egyéni és közös munka.
|
A század fogalma.
Mettől meddig tart.
|
Feltevések, találgatások.
Pontos rögzítés.
|
Kognitív
|
Matematikai,
Szociális és állampolgári kompetencia
|
Frontális munka
|
Naptár
Tk. I/65. oldal
|
Hangos olvasás.
A tanár választ olvasót.
1 mondat-1 ember
|
Olvasás, ismeretek felelevenítése.
|
Matematikai,
Szociális és állampolgári kompetencia
|
Frontális munka
|
Mértékváltás / az idő mértékegységei az évtől a sec-ig/
Töltsétek ki a táblázatot a padtársatokkal.
Kapnak egy táblázatot, mely a mértékváltással kapcsolatos feladatokat tartalmazza.
|
Közös, halk munkavégzés.
Végén zöld pontos jutalom.
|
Memória, gondolkodási kép
|
Matematikai,
|
Páros munka,
frontális ellenőrzés.
|
A szövegben található dátum: 1582 ábrázolása időszalagon.
Feladatok: hány évvel ezelőtt volt, mi volt a 0 előtt.
Csapatonként kapnak egy időszalagot, és be kell jelölni a dátumokat.
|
4 dolgot kérek ábrázolni, a csapatnak minden tagja 1-1-et rajzolhat be.
/ 4 fős egy csapat/
|
Matematikai-logikai, analitikus,
Kreatív
Lényegkiemelés,
rendszerező kép.
|
Matematikai,
állampolgári kompetencia
|
Csoport munka—vegyes csoport.
|
Tanári tevékenység
|
Tanulói tevékenység
|
Fejlesztendő jártasságok, készségek, képességek
|
Fejlesztendő kompetenciák
|
Munkamódszerek
|
Ellenőrzés a táblai szalagon.
|
Ellenőrzés a táblai szalagon.
|
Ellenőrzés a táblai szalagon.
|
Ellenőrzés a táblai szalagon.
|
Ellenőrzés a táblai szalagon.
|
Válogassuk ki a szövegből, hogy mi volt az az ennivaló, amit lehetett és mi az, amit nem lehetett enni újévkor.
Húzzuk alá:
piros nem lehetett,
zöld: lehetett.
|
Lehetett: disznó, lencse, rizs, bab, borsó, kenyér,
| | |